Evden Çalışan İşletmelerde Veri Güvenliği

İşletmelerin pek çoğunun evden çalışma düzenine geçtiği şu günlerde şirketlerin en önemli gündem maddelerinin başında dijital güvenlik konusu geliyor. Dijital güvenlik, ağa bağlı olan sistemlerin yazılımının, donanımının ve verilerinin yetkisiz erişimlere karşı korunmasını ifade ediyor. Bilgisayar sistemlerinde hem fiziksel hem dijital güvenliği ifade eden bu kavram, işletmeler açısından alınan dijital güvenlik önlemleri ile veri merkezlerine ve ağa bağlı cihazlarda yetkisiz erişimleri önleme anlamı taşıyor. Bu noktada uzaktan çalışma sırasında verilerin güvenli bir şekilde kullanımı, depolanması ve transferi daha da büyük önem kazanıyor.

Bu tür durumlarda alınması gereken önlemler;

  • Uzaktan çalışma güvenlik prosedürlerinizi hazırlamalısınız. Şirketlerin uzaktan erişimi sürdürmek için düzenli olarak operasyonel süreçlerini kontrol etmeleri, güvenlik kontrollerini yapmaları, uzaktan erişim altyapısındaki anormallikleri tespit etmeleri, erişim süreçleri ve prosedürlerini uygun şekilde takip etmeleri de kritik önem taşımaktadır.

  • IoT iletişimini güvenli hale getirin. İşletmeler, uçtan uca şifreleme özelliği olan ürün ve çözümler sayesinde, güvenli veri transferi ve veri kullanımı sağlayarak IoT iletişimlerini güvenli hale getirebiliyor.

  • Bilgisayarınızı düzenli olarak güncelleyin. Bu işlem bilgisayarınızın güvenlik yazılımının ve uygulamalarınızın güncel olmasını sağlar. Bu da sizi korsanlardan korur ve bilgilerinizin ele geçirilmesini önler.

  • HSM cihazları ile e-posta güvenliğini sağlayın. Her gün onlarca işlem için gönderilen e-postalar, nihai adrese ulaşana kadar pek çok sunucudan geçiyor. Bu işlem, herhangi bir sertifika kullanılmaması halinde açık ve okunabilir şekilde gerçekleşiyor. Bu nedenle donanımsal güvenlik sağlayan ve şifreleme anahtarlarını fiziksel olarak saklayıp koruyan HSM cihazları (Donanımsal Güvenlik Modülleri) artık her ölçekte firma için kritik bir önlem aracı haline gelmiş durumda.

  • Verilerinizi düzenli olarak yedekleyin. Düzenli yedekleme yapmak, çalışanların oluşturdukları verilerin çalıştıkları yerden bağımsız olarak her zamanki gibi esnek bir şekilde depolanmasını ve yönetilmesini sağlamak adına şirketler için hayati önem taşır.

Detaylı bilgi için ticket@zerosecond.com.tr adresinden uzmanlarımıza başvurabilirsiniz.

Son yazılar
Arşiv

© 2016  Zero Second® Bilişim Sistemleri | 0212 270 71 21

  • LinkedIn Social Icon