Sıradaki Ülke: Türkiye Covid-19 Sms Dolandırıcılığı

May 19, 2020

Son 2 aydır en çok duyduğumuz terimleri birlikte gözden geçirelim mi? Mortalite, entübasyon, Pandemi, Covid-19, test pozitif ve diğerleri. Bizler gibi diğer insanlar da pek de alışık olmadığımız ve günlük hayatta kullanmadığımız bu terimlerle uğraşırken, psikolojilerinin de gitgide bozulmaya ve dış etkenlerden daha kolay etkilenmeye başladığını görüyoruz. Artık sağlığımızla ilgili olabilecek her şeye kontrolsüzce kapılma riskimiz daha fazla. İşte bu noktada dolandırılmak için açık hedef haline geldiğimizin farkında mıyız?

Covid-19 gün yüzüne çıktığından beri, bazı saldırganların bunu kullanarak insanlara zarar vermeyi ve bu süreci çıkarlarına kullanmayı hedefleyerek yoğun bir tempo içine girdiğini hepimiz biliyoruz. Masum insanları kandırmak için 2 ay önce İngiltere’de başlayan ve bir çeşit sms dolandırıcılığı türü daha ülkemizde tespit edilmeye başlandı. Kurbanlarına sms yolu ile ulaşan saldırganlar, Covid-19’lu biri ile temasa geçtiğini ve kendisinin de bu hastalığı kapmış olabileceğini iletiyor. Çözüm ve tedavi önerileri içinse, mesajın sonuna bir link ekliyor. Ülkemizde ise Sağlık Bakanlığı ve ona ait sağlık ekiplerinin adını kullanarak bu saldırıları gerçekleştirmektedirler.

 

İngiltere’de ulusal bir sorun haline gelen ve binlerce insanın oltalandığı bu saldırı temel olarak kişisel veri hırsızlığını hedefliyor. Sms alan kişi, eğer o an mantıklı düşünemez ve ilgili linki tıklarsa bir dizi soru ile karşılaşıyor ve o anın korkusu ile tüm kişisel verilerini ilgili formlara yazıyor. Hatta sonraki adım olarak da tedavi masrafı için kart bilgilerini dahi karşı taraf ile paylaşmayı kabul ediyor. Sonucunda da tüm kişisel verileri ve limitler dahilindeki parası çalınmış oluyor. Türkiye’de de bu yöntem ile dolandırılan insanlar tespit edilmiştir ve bu sayı artmaktadır.

 

Peki kullanıcılar bu tip saldırılardan nasıl korunmalıdır ve neler yapmalıdır?

 

  • Teknik olarak oto koruma mekanizmaları için mobil güvenlik ürünleri kullanılmalıdır.

  • Kişisel farkındalıklar kullanılarak bu tip mesajların zararlı içerik barındırdığı düşünülmeli ve aksiyon alınmamalıdır. Şüphe durumunda devletin resmî kurumları ile konu teyit edilmelidir.

  • İçeriğinde şüphe edilen kaynaklar tıklanmamalı ve ilgili mesaj/mesajlar silinmelidir.

  • Aynı kaynaktan tekrarlanan mesajlar için, ilgili numara engellenmelidir.

  • Eğer kurumunuz tarafından verilen bir cihaz kullanıyorsanız, hizmet sağlayıcıya bildirerek ilgili numaralar kurum genelinde bloklanmalıdır.

 

 

Detaylı bilgi için ticket@zerosecond.com.tr adresinden uzmanlarımıza başvurabilirsiniz.

Please reload

Son yazılar

September 22, 2020

September 8, 2020

August 11, 2020

Please reload

Arşiv
Please reload

© 2016  Zero Second® Bilişim Sistemleri | 0212 270 71 21

  • LinkedIn Social Icon